Aktiviteter!!

Det var ju ett litet tag sen jag skrev och det beror på lite olika saker men mest för att jag har jobbat väldigt sent de senaste dagarna!! eftersom det var vågra dagar sen jag skrev så tänkte jag köra en update på det mest intressanta :D

I Tisdags så hae vi inventering på jobbet, jag jobbade 15-22 den dagen och jag skulle sitta i kassan under hela tiden som invetnering pågick men jag hade en sådan sjuk energi efter min rast så jag gick och hjälpte till iaf... Jag fick städa..haha!!!
Sen efter inventering så är det typ en tradition att gå och ta en öl, så ett helt ställe blir fyllt med bara Daglivs människor =P Jag blev bjuden på en öl och sen åkte jag hem eftersom jag skulle upp vid tio dagen efter. Väl hemma ca 01:00 så pratade jag i två timmar med Danne så att komma i tid i säng blev inte av!! Haha!

Igår så var jag ledig men gick upp ganska tidigt för att städa lägenheten lite. Vid fyra tiden kom min moster över och vi snackade lite skit men oxå lite om lägenheten :D
Vid fem var vi påväg till högdalen för att köra ett gratis 55 min pass Aerobic Salsa, det var fruktansvärt kul och man var verkligen slutkörd efteråt. Skönt!!!!
Vid sju efter en skön välbehövd dusch så mötte jag upp Mamma utanför Högdalskyrkan där vi skulle på någon föreäsning om tandhygien som hon ville att jag skulle följa med på. När vi kommer in sitter det BARA gamla människor överallt! Jaja, tänkte jag, det blir säkert bra ändå men gud vad fel jag hade. visst det var en helt okej föreläsning men dessa människor som sitter och klagar på att allting är så dyrt osv. Sen var det 30 min paus då apotekstjejerna bjöd på macka, en liten godis och juice, då gällde det att komma först bland alla vassa armbågar och rullatorer, vilket jag och mamma inte gjorde så allt gick ju i sniiiiiigeeelfaaart och jag höll på att få panik!!! Tillslut fick jag min macka iaf och jag var ju så jävla hungrig eftersom jag precis hade tränat så Mamma gick och snodde en extra macka till mig..hehe!!
Nu kommer några av dom roligaste kommentarerna under kvällen:
  • En tant bakom oss utbrast hur fantastiskt det var att det fanns flourtabletter med banansmak :P
  • Den stirrandes tanten bredvid oss blev helt förskräckt och tydliggjorde hur hemskt det var med ungdomar som hade piercingar när dom pratade om hur det kan påverka munhygienen
  • När det senare togs upp att man kan köpa medecin på internet så blev det ett jävla ramaskri för alla gamla människor har ju inga datorer, oj oj oj oj hur ska de gå då....katastrof!
  • Hon som föreläste sa tre roliga ord som jag och mamma knappt kunde hålla oss för skratt för: Metud(metod), Perminanta(permanenta) och Andidräkt(andedräkt). Vi satt alltså och hysterifnissade...sådär som när man absolut INTE får skratta ;)
  • Sen var det någon snubbe som var ca 50 år eller något liknande som satt och påpekade allting dessa tjejer stod och föreläste om tex så påpekade han att den tungskrapan dom visade oxå hade en baksida som var mjukare och att det var till olika delar på tungan och på slutet lägger han till: "Det visste du inte va?". Seriöst....trodde han på riktigt att dom inte skulle veta om det?? = / Dumma jävel!!!


Aja till slut var det dags att åka hem och jag var verkligen helt slut så jag somnade ganska tidigt igår iaf!
Så det var lite om mina dagar som gått! Nu ska jag iväg och jobba, tjohoo!!!

P.s. Under tiden som jag var och åt lite mat så har min mamma tydligen satt sig framför datorn och skrivit detta:

"MIN MAMMA ÄR BÄST I HELA VÄRLDEN OCH JAG KOMMER ALDRIG FLYTTA HEMIFRÅN, FÖR UTAN HENNE SUGER LIVET!!! HON E SÅ JÄVLA ROLIG SMAL OCH SNYGG OCH ALLA MINA KILLKOMPISAR BARA DÖÖÖR NÄR DOM TRÄFFAR HENNE!!!! DET TYCKER JAG E KUL IAF."

ASG :D D.s.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Haha jag läste bara den feta texten längst ner och kännde efter halva att "hmm.. det här låter som mamma Sparrliden" ASG! HAHAHA

2008-03-07 @ 15:45:58
URL: http://bodyshot.blogg.se
Postat av: danne

Är det mitt fel??? jag säger till dig att sova hela tiden.

2008-03-08 @ 00:24:03
Postat av: Sparran

Danne: Haha...vaddå det är ju jag som säger att vi ska sova hela tiden och du bara babblar på :P;)
Tack för igår :D

Puss

2008-03-09 @ 20:35:33
URL: http://sparran.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0